terug naar overzicht

EBU Vision 2020 presentaties
"The road to indispensable"

Public broadcasters in Europe will face huge changes in the next decade. In October 2012, the European Broadcasting Union (EBU) launched Vision2020 to investigate how public service media (PSM) can adapt to these changes in a way that serves their audiences best.

After a year-long investigation that garnered the opinion of more than 150 Members and experts from the EBU community, the VISION2020 team presented its findings to the 2013 winter General Assembly.

VISION2020 inspires Members to play a vital role in European societies in 2020 and beyond. It offers recommendations to develop PSM to a higher level and transform broadcast organizations into ‘networked’ companies.

text source vision2020.ebu.ch


Nanette Smeets is gedurende het hele traject nauw betrokken geweest bij de presentaties, met daarbij de Trends Conference, mei 2013 in Brussel en de General Assembly, dec. 2013 in Geneve, als hoogtepunten. In totaal heeft Ruurd Bierman zo’n 20 presa’s gegeven aan uiteenlopende samenstellingen in diverse EU landen. Samen met het team is de verzonnen reismetafoor voor de VISION 2020 recommendations consistent doorgevoerd in illustratie, styling en art direction.

De open mind van Ruurd in combinatie met gevoel voor humor heeft de vrije hand gegeven aan de cartooneske en gewaagde interpretatie van de visuele uitingen. Dit met als resultaat dat het publiek bij iedere presentatie, ongeacht culture- en of politieke achtergrond, geënthousiasmeerd was en tegelijkertijd een luisterend oor bij de ernst van de besproken situaties.

Werk van Inktvogel

20 presentaties door Ruurd Bierman, in diverse EU landen

Tone of voice als communicatiemiddel van Vision2020

Feiten en cijfers in business graphics

Bijzondere Powerpoints

Gebruik van metaforen om de informatie voor ieder land toegankelijk te maken

Postcards passend binnen de overkoepelende reismetafoor

in uitvoering van